Kdz.Ereğli

112’yi gereksiz meşgul edenlere ceza

Zonguldak Valiliği yazılı bir açıklama yaparak, 112 acil servisini gereksiz meşgul edenlere ceza kesileceğini bildirdi.

Abone Ol

Açıklama şöyle:

 

112 Acil Çağrı Merkezinde Emniyet, Jandarma, Sağlık, İtfaiye, Orman, Sahil Güvenlik ve Afad gibi acil yardım hizmeti veren kurumları ilgilendiren konularda 7/24 acil çağrı hizmeti verilmektedir.

Acil Çağrı Merkezimizi acil olmayan aramalarla meşgul edilmemesi hayati önem taşımaktadır. Acil olmayan arama yaparak gerçek ihtiyaç sahibine engel olunmamalıdır. 2024 yılında 112 Acil Çağrı Merkezlerimizce 573.093 çağrı cevaplanmış olup 248.438 vakaya acil yardım hizmeti sunulmuştur.

Bu çağrıların içerisinde acil olmayan aramalar; asılsız ihbar, fatura sorma, elektrik, su, doğalgaz, firmalarını ilgilendiren konular, sürekli sessiz çağrı bırakma, argolu konuşmalar gibi gereksiz aramalar için 5326 sayılı Kabahatler Kanunu’na istinaden 49 kişiye 99.020,00 TL idari para cezası uygulanmıştır.

2024 yılında Emniyet ve Jandarma ihbarlarının internet ortamından yapılması sağlanmıştır. Vatandaşlarımız 112 web ihbar adresinden (https://ihbar.ng112.gov.tr/) ihbarlarını yazılı olarak verebilmektedir.  Ayrıca cep telefonlarından da 112’ye mesaj atılarak ihbar verilebilmektedir.

112 Acil Çağrı Merkezimizin Engelsiz 112 uygulaması, SMS, E-Call acil araç araması, AFAD Acil uygulaması hizmeti de verilmektedir. 112 acil çağrı merkezlerinde Türkçe dışında dört yabancı dilde çağrı karşılanmaktadır. (Arapça, Almanca, İngilizce, Rusça) Konuşma dilleri haricinde işitme engellilere de işaret dilinde 112 Engelsiz uygulamasıyla acil çağrı hizmeti verilmektedir.

Bu yıl çağrı merkezimizi asılsız ihbar ve gereksiz arama yapmak suretiyle 112’yi meşgul eden kişilere 2.850,00TL idari para cezası uygulanacaktır.

112’nin bilinirliliğinin arttırılması, acil olmayan aramaların azaltılması için okullarda tanıtım faaliyeti yapılmıştır. Bu sebeple 2024 yılında 24 okulumuzda toplam 1641 öğrenci ve 90 öğretmen olmak üzere birçok vatandaşımıza ulaşılmıştır. Öğrencilere hem okullarına gidilerek hem de Çağrı Merkezimizi ziyaret etmek suretiyle tanıtım ve farkındalık faaliyeti yapılmıştır.

Personelin daha iyi hizmet verilmesi için Temel Acil Çağrı Karşılama (TAÇK) eğitimleri, Halkla ilişkiler, Mağdur Psikolojisi, Kriz Yönetimi, Etkili İletişim, Diksiyon, İş Sağlığı Güvenliği ve İlk Yardım eğitimleri ile yangın ve deprem tatbikatları yapılmıştır.

İlimizde yaşanan aşırı yağışlardan ve fırtınadan etkilenen vatandaşlarımıza yardım ulaşması için yoğun çaba gösterilmiştir.

Gerçek ihtiyaç sahiplerine engel olunmaması için sadece acil durumlarda vatandaşlarımızın 112’yi araması rica olunur.


Haber : 

Abone Ol