Ekonomi

2.1 milyon kişi icralık

Tüketici Dernekleri Federasyonu (TÜDEF)Genel Başkan Yardımcısı Ali Çetin, artan tüketici borçlarına dikkati çekti. Ve 29 Nisan 2011 tarihi itibariyle kredi kartı ve tüketici kredisi tutarının 185,4 milyar liraya (119 milyar dolar) ulaştığını belirtti.2011 Mart sonu itibariyle kredi kartı ve tüketici kredisi nedeniyle icraya düşen tüketici sayısı da 2 milyon 100 bin 658 kişiye ulaştı.

Abone Ol
Tüketici Dernekleri Federasyonu (TÜDEF)Genel Başkan Yardımcısı Ali Çetin, artan tüketici borçlarına dikkati çekti. Ve 29 Nisan 2011 tarihi itibariyle kredi kartı ve tüketici kredisi tutarının 185,4 milyar liraya (119 milyar dolar) ulaştığını belirtti.2011 Mart sonu itibariyle kredi kartı ve tüketici kredisi nedeniyle icraya düşen tüketici sayısı da 2 milyon 100 bin 658 kişiye ulaştı. Çetin yaptığı yazılı açıklamada, Türkiye'nin 2010 yılı milli gelirinin 735 milyar dolar olduğunu anımsatarak, milli gelirin yüzde 6'sı oranında tüketici borcu oluştuğuna işaret etti. Merkez Bankası verilerine göre, takibe düşmüş bankaya bildirilen tüketici sayısının 2006 yılında 78 bin 989 kişi olduğunu, rakamın 2008'de 406 bin 686, 2009'da 691 bin 727, 2010'da 629 bin 60 kişiyi bulduğunu belirten Çetin, 2011 yılının ilk üç ayında ise 225 bin 768 kişinin takibe düştüğünü ifade etti. Çetin, 2011 Mart sonu itibariyle kredi kartı ve tüketici kredisi nedeniyle icraya düşen tüketici sayısının toplam 2 milyon 100 bin 658 kişi olduğunu belirterek, şunları kaydetti: ?Merkez Bankası verileri, son derece çarpıcı ve dramatiktir. AKP hükümetinin bütün 'zenginleştik' söylemlerine rağmen zenginleşen kesimin tüketiciler olmadığını rakamlar ortaya koymaktadır. Tersine tüketicilerin borcu artmakta, icraya düşen tüketici sayısı artmaktadır. Türkiye kamuoyu rakamların dilini anlamalıdır. Tüketicilerimiz, iktidar ve yandaşları Karunlar kadar zenginleşirken 2 kilo mercimek, 2 torba kömür ile 'sadaka ekonomisi' yapanları, tüketicilerin sırtında köşeyi dönenleri, daha doğmamış çocukları bile binlerce dolar borçlandıranları iyi tanımalıdır. Tüketicilerimiz, 12 Haziran seçimlerini iyi değerlendirmelidir. Bilinçli bir tüketici olarak kim hangi politikalar kendilerini eziyor, kendileri dolaysız zenginleşirken dolaylı vergilerle kendilerini kimler soyuyor iyi görmeli, değerlendirmeli ve ona göre tercihini kullanmalıdır.?

Haber : 

Abone Ol