AB'den Erdem'e: "Başka kapıya!.."
Yayınlanma : 16-02-2013 | 12 : 56 18
Güncelleme : 16-02-2013 | 12 : 56 18
Batı Karadeniz Deniz Ticaret Odası Başkanı İrfan Erdem'in Avrupa Birliği'ne göndermiş olduğu rapora sonunda cevap geldi. Cevapta kısaca "Muhatabınız biz değil, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'dır" denildi..
Avrupa Birliği fonlarından tersaneler için destek isteyen Erdem’e, Avrupa Birliği Bakanlığı Mali İşler Başkanlığı’ndan Müsteşar Yardımcısı Ahmet Yücel imzalı bir cevap yazısı gönderildi.Erdem’e gönderilen yazıda, “Yazınızda bahsi geçen konuyla ilgili olarak Odanızın öncelikle Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile kurumsal iletişime geçmesi yerinde olacaktır” denildi.
Avrupa Birliği Bakanı ve Başmüzakereci Egemen Bağış adına Müsteşar Yardımcısı Ahmet Yücel’in, Batı Karadeniz Deniz Ticaret Odası Başkanı İrfan Erdem’e gönderdiği cevap yazısı şöyle:
“SİYASİ, EKONOMİK, YASAL VE İDARİ TEDBİRLERE YÖNELİK OLARAK
GELİŞTİRİLEN PROJELERE AKTARILIYOR”
“Tersaneler Raporu başlıklı yazıyla Bakanlığımıza iletilen Avrupa Birliği fonlarının kullanılabilme imkanlarına dair bilgilendirme talebiniz incelenmiş olup, konuya ilişkin malumat aşağıda sunulmuştur. Avrupa Birliği tarafından ülkemize katılım öncesi dönemde sağlanan yardımlar, üyelik süreci kapsamında AB müktesebatına uyum ve uygulama yönünde ülkemiz tarafından alınması gereken siyasi, ekonomik, yasal ve idari tedbirlere yönelik olarak geliştirilen projelere aktarılmaktadır. Söz konusu yardımlar, aşağıda kapsamlarına ilişkin bilgi verilen beş bileşenli Katılım Öncesi Yardımlar Aracı (IPA) aracılığıyla, belirlenen farklı programlar ve öncelikler kapsamında sunulan projeler vasıtasıyla kullandırılmaktadır.
IPA Bileşenleri:
1- Geçiş Dönemi Desteği ve Kurumsal Yapılanma: Yararlanıcı ülkenin çeşitli müzakere başlıkları altında Avrupa Birliği müktesebatım üstlenmeye ve uygulamaya yönelik kurumsal kapasitesini geliştirmeyi hedeflemektedir.
2- Sınır Ötesi İşbirliği: Yararlanıcı ülkenin diğer yararlanıcılarla veya üye devletlerle bölgesel, bölgelerarası ve sınır ötesi işbirliği programlarına katılmasını desteklemeyi hedeflemektedir.”
Yukarıda bahse konu her iki bileşenin de uygulaması Bakanlığımız tarafından yürütülmektedir.
3- Bölgesel Kalkınma: Bu bileşen, aday ülkeyi tam üyelik sonrası faydalanacağı ‘yapısal fonların’ kullanımına hazırlamayı hedeflemektedir. Halihazırda üç Operasyonel Program ‘Ulaştırma’, ‘Çevre’ ve ‘Bölgesel Rekabet Edebilirlik’ altından projeler finanse edilmektedir. Bu bileşenin uygulaması sırasıyla Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ile Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından
yürütülmektedir.
4- İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi: Bu bileşen aday ülkeyi Avrupa İstihdam Stratejisi çerçevesinde Avrupa Sosyal Fonu’nun kullanımına hazırlamaya hizmet etmekte olup, uygulaması, İnsan Kaynaklarının Geliştirilmesi Operasyonel Programı’nda belirlenen öncelikler doğrultusunda Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından yapılmaktadır.
5- Kırsal Kalkınma: Tarım ve Kırsal Kalkınma Programı, Gıda, Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın ilgili kuruluşu olan Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu tarafından yürütülmektedir. Tarım işletmelerine yatırımlar, tarım ürünlerinin işlenmesi ve pazarlanması, kırsal ekonominin çeşitlendirilmesi gibi tedbirler desteklenebilir faaliyetler arasında yer almaktadır.
Yukarıda ayrıntıları verilen beş bileşen altında AB’den ülkemize sağlanan fonlarla, kamu kurum ve kuruluşları, tüzel kişiliği haiz sivil toplum kuruluşları (ticaret ve sanayi odaları, meslek odaları, üniversiteler, dernekler, vakıflar, kooperatifler, birlikler, sendikalar vb.) tarafından geliştirilen projelerin finansmanına destek sağlanmakta olup, ekonomik ve sosyal uyumun sağlanmasına yönelik projeler de (bölgesel kalkınma, tarımsal ve kırsal kalkınma, sınır ötesi işbirliği ve KOBİ projeleri) mali yardımlar içerisinde finansmanı yapılan alanlardandır.
Başvurunun, AB fonlarının kullandırıldığı yukarıda da genel olarak ifade edilen bileşenler kapsamında 1’inci bileşen olan Geçiş Dönemi Desteği ve Kurumsal Yapılanma ve 3’üncü bileşen altında Ulaştırma Operasyonel Programı kapsamında değerlendirilebileceği düşünülmektedir.”
“ÜLKEMİZİN ULAŞTIRMA ALTYAPISININ İYİLEŞTİRİLMESİ HEDEFLENMİŞTİR”
“Yararlanıcı ülkenin, çeşitli müzakere başlıkları altında Avrupa Birliği müktesebatını üstlenme ve uygulamaya yönelik kurumsal kapasitesinin geliştirilmesinin hedeflendiği ve faydalanıcıları merkezi kamu kurum ile kuruluşları olan 1’inci Bileşen kapsamında müktesebat uyumu, kamu yönetimi reformu, adalet ve içişleri reformu, sivil toplumun gelişimi ve temel haklar, çevre politikası, eğitim ve sağlık sistemi reformu, yolsuzluğa karşı daha verimli ve etkili bir mücadele yürütülmesi ve mali kontrol gibi alanlar projeler yoluyla finanse edilmektedir.
1’inci Bileşen hakkında verilen genel açıklamalar göz önüne alınarak yazınızda bahsi geçen konuyla ilgili olarak Odanızın öncelikle Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile kurumsal iletişime geçmesi yerinde olacaktır.
Öte yandan, Ulaştırma Operasyonel Programı (UOP) ile etkin ve dengeli bir ulaşım sistemi oluşturulması, inşa edilecek Trans-Avrupa Şebekeleri (TEN-T) üzerinde emniyet ve karşılıklı işletilebilirliği sağlamak için ülkemizin ulaştırma altyapısının iyileştirilmesi hedeflenmiştir. UOP’de ifade edilen bulgulara göre liman ve demiryolu altyapısına yapılan yatırımın düşüklüğü ve stratejik kalkınma sisteminin, eksikliği, farklı ulaştırma biçimlerinde eşitsiz bir büyümeye yol açmış, karayolu sektörü tarafından sağlanan zaman ve maliyet açısından verimli ulaştırma hizmetleri diğer her bir ulaştırma sistemini geçmiş ve hem yolcu, hem de yük için yerli ulaştırma pazarına hakim olmuştur. Ulaştırma biçimleri arasındaki dengesizlik ayrıca çevre, halk sağlığı ve ekonomik rekabet edebilirlik için de olumsuz sonuçlara neden olmaktadır. UOP, sağlanan hizmetler arasındaki birleşimi güçlendirmek üzerine yoğunlaşarak demiryolu ve liman altyapısını geliştirmek ve böylece verimli ulaştırma seçeneklerini artırarak Türk ekonomisinin rekabet edebilirliliğini desteklemeyi amaçlamaktadır.
Avrupa Komisyonu, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ve diğer ilgili kuruluşlarla birlikte hazırlanan UOP, Türkiye çapında aşağıda sıralanan öncelik eksenleri çerçevesinde çekirdek ulaşım ağının oluşturulmasını hedeflemekledir.
UOP öncelik eksenleri:
Öncelik 1: Demiryolu altyapısının geliştirilmesi,
Öncelik 2: Liman altyapısının geliştirilmesi,
Öncelik 3: Bu öncelikleri desteklemek için Teknik Destek.
Bu programın yürütülmesinden sorumlu Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile iletişime geçilmesi durumunda program ve diğer destek imkanları hakkında ayrıntılı bilgiye ulaşılması mümkündür.", denildi.
Haber :
ETİKETLER : Yazdır