Bisiklet Parkuru projesi üzerine…
Yeni Ufuk’un Görüşü
Ereğli-Kandilli arasındaki atıl durumda bulunan demiryolu kaldırılarak onun yerine bisiklet parkuru kurulacağı açıklandı.
Proje, Ereğli Kaymakamı İsmail Çorumluoğlu’na ait. Projeyi, Cumhurbaşkanlığı Başdanışmanlarından saadet Oruç ile Ereğli ve Kandilli belediye başkanlarının desteklediği belirtiliyor.
Ereğli Belediye Başkanı Posbıyık, projenin hayata geçmesiyle iç turizmin canlanacağını söyledi.
Bize gelen haberlere göre özellikle Kandilli halkı bisiklet parkuruna sıcak bakmıyor; orasının araç ya da karayolu olmasını istiyor. Gerekçeleri şöyle özetlenebilir:
“Devlet yatırımlarında temel ilke kamu yararıdır. Bisiklet Parkuru projesi halkın geniş kesimlerine hitap eden bir proje değil; küçük bir azınlığa, bisiklet, gezi ve eğlence meraklısına hitap eden bir proje.
Oysa, Kandilli’nin ihtiyacı kestirme bir araç yoludur.
Burası araç geçişlerine elverişli hale getirilirse, Kandilli beldesi ile Ereğli ilçesi arasında alternatif bir yol kazanılmış olur. Ulaşım hızlanır, halk rahat eder.
Kaldı ki Bisiklet Parkuru yılın çok çok üç-dört ayında kullanılabilir. Yağışlı ve soğuk aylarda parkur atıl hale gelir. Proje, halk yararı açısından uçuk bir projedir. Projenin iç turizme hizmet edeceği halkın parasını sokağa atmaktır !..”
Yeni Ufuk olarak Ereğli hakının da nabzını yokladıktan sonra konuya yeniden döneceğiz.
Yeni Ufuk
Haber :
Zaten kestirme bir araç yolu vardır vadinin öteki tarafından köseağzı koyuna inen yol gayet kısa ve geniştir demiryolu olan yer ile köseağzına inen yeni yol birbirine paralel gitmektedir neredeyse uzunlukları aynıdır yol geniş ve rahattır artı demiryolu olan kısım çok daha dik kısımlara sahiptir burada heyelan olmaması mümkün değildir çünkü demiryolu gibi dar yapılmaz karayolu geniş yapılır ve bütün dağ heyelanlar ile aşağı iner böyle bir yolun astarı yüzünden pahalıya mal olur o bölgede doğayıda yok edersiniz 2500 kişinin yaşadığı bir yerleşime her yıl yeni bir yol açılmaz hem köseağzına inen gayet kısa ve geniş yol hem de keşke ... DEVAMI
Bu proje entegre projesesidir yani bunun başlangıcı kemerdeki fen lisesinin yanındaki ddy garıyla başlayıp kandilli tren tolu ve devamı varageldi nu üç proje birbiriyle entegre edilmeyip bağımsız olduğu takdirde sadece gar veya varagel pek bir işe yaramıyor ve böyle entegre endüstriyel miras projeleri türkiyede pek eşi ve benzeri yok (kandilli halkı)
- s.
- 1