Kdz.Ereğli

Ereğli gelişemiyor !

Kdz. Ereğli’nin logosu; çotanak (fındık), çilek ve deniz/kıyı figürleri kompozisyondur. Belirleyici ürün çilektir.

Abone Ol

Bu logoyu Ereğli’yi bilmeyen bir yabancıya gösterisiz, ilçenin tarımsal ve deniz ürünlerine dayalı bir kent olduğunu düşünür.

Öysa Ereğli, taşkömürü ve demirçelik’i ile bir ağırsanayi kentidir. Ama, logoda bu belirtilmez.

Yani Ufuk logonun değiştirilmesini istemişti, bir ara değiştirilir gibi oldu, ama nedense sonra vazgeçildi.

Oysa artık balıkçılık da, fındık ve çilekcilik de Ereğli ekonomisi içinde ha var ha yok; özellikle fındık ve çilek üretimi nerdeyse sembolik hâle geldi.

Bundan olacak, iktidarın fındın taban fiyatını 130 lira olarak açıklaması Ereğli’de yankıya yolaçmadı. Fındık üreticileri asgari 160 Tl’lik bir taban fiyat belirliyorlardı.

İktidar, tarıma önem vermiyor. Aslında reel sektöre de önem vermiyor. İnşaata ve ranta dayalı bir ekonomi üslubu Türkiye’yi sonunda dış-borç-kolik bir ülke haline getirdi.

Ereğli’ye dönecek; Ereğli’de tarım çoktan bitti, sanayileşme yerinde sayıyor, ve ilçe; 30 bin emeklisi ve 10 bin işsizi ile kendi sorunlarını olsun çözmekten aciz bir kulvara sürükleniyor.

İşin ilginci, siyasal partilerinde STK’lar’da derin bir uykuda olması !..

Yeni Ufuk


Haber : 

Abone Ol