Ereğli’nin tanıtımına omuz vermeliyiz !
Yeni Ufuk'un Görüşü
İnternet olayı, yerel basının da önüne yeni ufuklar açtı:
İnternet olayından önce çok dar bir çevreye seslerini duyurabilen yazılı basın, artık internet siteleri aracılığı ile geniş çevrelere seslerini duyurabiliyor. Bu da onların kitle iletişimindeki rol ve işlevini büyütüyor.
İnternet gazeteciliği öncesi yerel/basılı basında yer alan bir ilan/reklam çok çok birkaç yüz kişiye ulaşırken, internetten onbinlere ulaşıyor artık…
Şu var ki yerel iş çevreleri yerel basının bugün ulaştığı düzeyden haberleri yok gibi görünüyor. Aslında bu, bir başka şeyin, üretim-satış zincirindeki tanıtımın öneminin yeteri kadar kavranamamasının doğal bir sonucu. Bu, onlara çok şey kaybettiriyor.
o o
Yazılısı-dijitali ile yerel basının da üzerinde pek durmadığı bir durum var:
Bizim yerel basın, yayınlandığı ilin/ilçenin tanımında aktif olarak rol almıyor.
Oysa basının görevleri arasında ülke/yöre tanıtımı da vardır.
Geçenlerde İnönü mağarasında yapılan kazılarda, Ereğli’nin Batı Karadeniz’deki ilk yerleşim yeri olduğu ortaya çıktı. İlk yerleşim, 6 bin yıl öncesine uzanıyor.
Bunun iyi bir tanıtımının yapılması eski eserlere ilgi duyan yerli/yabancı kişilerin Ereğli’ye ilgi duymasına neden olabilir.
Yeni Ufuk
Haber :