Filyos'ta liman kavgası!..
Çaycuma TSO, Kardemir'in Filyos'ta kendi limanını inşa etmesine karşı çıktı..
Çaycuma Ticaret ve Sanayi Odası tarafından yapılan yazılı açıklamada KARDEMİR'in Filyos'taki iskeleyi "Limana dönüştürme" faaliyetine şiddetle karşı çıkıldı.
Çaycuma TSO, Kardemir’in Filyos’ta kendi limanını inşa etmesine karşı çıktı..
Çaycuma Ticaret ve Sanayi Odası tarafından yapılan yazılı açıklamada KARDEMİR’in Filyos’taki iskeleyi “Limana dönüştürme” faaliyetine şiddetle karşı çıkıldı.
KARDEMİR’in, gündemde olan 25 milyon ton kapasiteli liman yapma faaliyeti ortada dururken Filyos’ta kent içinde böyle bir faaliyete başlamasının kabul edilemez olduğu vurgulanan Çaycuma TSO açıklamasında şöyle denildi:
“Filyos’taki Kardemir’in liman talebini karşılamaya yönelik ÇED raporunun onay süreci, sessiz-sedasız yeniden başlatılmıştır. Tesadüfen öğrendiğimiz bu süreçte takip ettiğimiz kadarıyla Filyos’ta Kardemir’in özel bir liman yapabilmesi için bazı yetkililer Filyos’un kaderiyle oynamak pahasına ilginç bir tavır sergiliyorlar. Hatırlatmak gerekirse; daha önce de yerel ve ulusal kamuoyunda da defalarca gündeme gelen Kardemir A.Ş.’nin Filyos’ta 5 milyon ton kapasiteli yeni bir liman yapımı için hazırlıklara başlaması ve Filyos Belediye Başkanı’nın bu konuda işin sahibi gibi açıklamalar yapması üzerine de tepkimizi dile getirmiştik. Filyos Projesi dahilindeki Filyos Limanı’nın yapımını daha önce üstlenmiş ve sonra bu limanı yapmaktan vazgeçmiş olan Kardemir’in bu kez aynı yerde, yeni liman hazırlıkları yapmasının gerekçesi ‘ne olabilir?’ diye düşünüyoruz. Kendine özel bir liman yapmak isteyen Kardemir’in ithalat ve ihracatı ne kadardır? 5 milyon ton kapasiteli bir liman ne kadar gereklidir? Kardemir daha önce yapımını üstlendiği Filyos Limanı’ndan neden vazgeçmiştir? Bunun arkasında hangi engeller, sorunlar ya da olumsuzluklar vardır? Acaba ne olmuştur da yeni bir liman için hazırlıklara başlamışlardır? 25 milyon tonluk kapasite ile tüm Batı Karadeniz’in liman ihtiyacını karşılayacak olan’Filyos Limanı’ndan vazgeçip, onun beşte biri kadar kapasiteli ve en fazla 40-45 yıl ömrü olacak ‘Kardemir Limanı’ için tüm belde halkını ve çevre dostlarını hayrete düşüren bir ısrar ve zorlama projeyi -üstelik oldu bittiye getirerek- hayata geçirme yolunu neden tercih etmişlerdir?”
“KARDEMİR’İN BÜYÜK BİR LİMANA İHTİYACI VAR İSE FİLYOS LİMANI’NIN YAP-İŞLET-DEVRET MODELİ İLE YAPILMASI KONUSUNU YENİDEN ELE ALMALI VE ONU HAYATA GEÇİRMELİDİR”
“Halihazırda 1960’lardan beri Kardemir’in kullandığı bir iskele bulunuyor. Kardemir yeni bir liman yapmaktansa, mevcut iskelenin kapasitesini artırarak bu konudaki ihtiyacını rahatlıkla karşılayabilir. Ama yeni bir yatırım atağı yapacak, ihracatını da artıracak olan Kardemir’in büyük bir limana ihtiyacı var ise, Filyos Limanı’nın yap-işlet-devret modeli ile yapılması konusunu yeniden almalı ve onu hayata geçirmelidir. Bu şekilde önemli bir zaman tasarrufu yapar, hem kendi adına daha kârlı hem de insanların yıllardır hayal ettiği bir yatırımı gerçekleştirmiş olur. Mevcut 25 milyon ton kapasiteli Filyos Limanı Projesi’nin hayata geçmesi için Ulaştırma Bakanlığı Demiryolları Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü yoğun bir şekilde çalışıyor. Bu limanın yapımı için herkesin de aynı çabayı göstermesi gerekirken 5 milyon tonluk ikinci bir liman çabası uygun değildir. Ayrıca birbirine bu kadar yakın mesafede yapılacak iki liman çevre açısından da sıkıntı yaratacaktır. Çünkü yeni liman için düşünülen mevcut mendirek alanında yeterli yer olmadığı açıktır. Araştırmalarımıza göre 5 milyon ton kapasiteli bir alan için 90 dönümlük bir alan gerekmektedir. Firma bu alanı nasıl yaratacaktır? Denizi doldurmakla mı? Bu sahilin yok edilmesi anlamına gelmektedir. Şehrin göbeğindeki bu alana liman yapmak çevreyi düşünmeden katletmek demektir.”
“YETKİLİLER FİLYOS’UN GELECEĞİNE SAHİP ÇIKMALI”
“Filyos Vadi Projesi’nin kalbinde yer alan Filyos Belediyesi de öncelikle var olan Filyos Liman Projesi’ne sahip çıkmalıdır. Balıkçı barınağı gözlerinin önündedir. Yetkililer Filyos’un geleceğine sahip çıkmalı, önemli bir turizm potansiyeli olduğunu göz ardı etmemelidir. Filyos gerçekten de bölgede tarihi dokusu, doğası ve sahili ile bir turizm cennetine dönüştürülebilecek tek alandır. Filyos’taki bu doku, tahrip edilerek değil, korunup geliştirilerek geleceğe taşınmak zorundadır. Filyos’a yapılacak olan bu özel liman konusunda cevaplarını merakla beklediğimiz sorular var; yeni liman projesi her şeyiyle projesi hazır olan ve üstlenicisini bekleyen Filyos Limanı’nın geleceğini baltalamayacak mı?”
“HER FİRMA ‘İHTİYACIM VAR’ DİYEREK İSTEDİĞİ YERDE LİMAN YAPARSA, SAHİLLERİMİZİN HALİ NE OLACAK?”
“Filyos Limanı ve geri sahası için gerekli olan önemli kısmı kamulaştırılan 7,5 milyon metrekarelik alan ne olacak? Kardemir’in yeni yapmayı düşündüğü özel liman için 394 bin metrekarelik alan gerekli imiş. 38 dönümlük sahası mevcut olan Kardemir geri kalan alanı denizi doldurarak ortaya çıkaracak. Deniz ve taş ocağı için kullanılacak alan orman alanı olarak kimin malı? Bütün gelişmeleri yakından takip eden bir kurumun temsilcisi olarak yeni bir liman projesini yersiz buluyor ve ilgililerin mevcut Filyos Liman projesine sahip çıkmasını bekliyoruz”
Haber :
ETİKETLER : Yazdır
Çok Okunanlar
» Henüz BUGÜN Haber Görünmüyor