Kdz.Ereğli

Medya ile ilişkiler kurumsallaşmalı

Yeni Ufuk’un Görüşü

Abone Ol

Her yeni yıl bir başlangıçtır.Kurumlar için de böyledir bu,bireyler için de…

Yerel medya da yeni yılla birlikte yeni bir yayın dönemine giriyor…

Aşağıda söyleyeceklerimizin daha rahat anlaşılması için yerel (Ereğli) medyasının bir portresini çizeceğiz ilkten:

Ereğli’de TV yok.Bunun yerini internet tv’ler aldı.Dört basın kuruluşu,internetten,(facebook)zaman zaman canlı yayın yapıyor.

Bunların içinde kollektif bir kuruluş olan SAS TV’de var.

Ereğli kökenli beş radyo ve beş de günlük gazetemiz bulunuyor.

Süreli (haftalık-aylık)gazetelerin sayısı 25 civarında… Günlük ve haftalık yerel gazetelerin çoğunun internet sitesi var. Bir kısmının yok.Ofisi bile bulunmayan haftalık gazeteler de var.

İnternet sitesi bulunan haftalık yayınlar, sitelerinde günlük/anlık habercilik yaparken, kağıt baskılarında haftalık habercilik yapıyor!

Haftalık gazetelerin tirajları 100-150 (yüz-yüzelli) arasında değişiyor. Resmi ilan alan günlüklerin tirajı da ortalama 150 civarında.

Dürüst olmak gerekirse,yerel gazetelerimiz okunmuyor, hatta görülmüyor/bilinmiyor.İnternet gazeteciliği, yerelde de kağıtların çok önüne geçti ve büyük güç haline geldi.

Yerel basının başlıca geliri, abone ilan ve reklamlardan oluşuyor. Hiç bir gazetenin satış geliri yok.

Belediye ve Erdemir gibi kurum ve kuruluşlar, yerel basının en önemli destekçileri. Bu iki kuruluş, yerel basına, ayrım yapmaksızın,abone bedeli ödüyor. Bunun dışında özel kuruluş ve kişilerin verdiği ilan, reklam ile tek tek abone gelirleri gazetelerin diğer gelirlerini oluşturuyor.

Yeni Ufuk gibi bazı yayın organlarının reklam şirketleri de var.

Kurumların ayrımsız desteği, giderleri fazla olan gazetelerin, giderleri çok düşük olan gazetelere kıyasla destekten görece olarak daha az yararlanmaları gibi bir adaletsizlik yaratıyor. Umuyoruz hiç değilse bu yıl bu sorun çözülür.

Özetlemek gerekirse, yerel basın, çok dar imkanlara sahip ve yaşamını zorlukla sürdürüyor.

Buna karşılık,internet yayıncılığı,yerel basının çok geniş kitlelere ulaşmasının yolunu açtı.Yerel basın,kitleselleşme bakımından eskisinden çok daha güçlü bugün ve çok daha etkin…

00

Yeni yayın dönemi,belediye ve Erdemir gibi basın dostu kuruluşların da basının yükselen etkenliğini de dikkate alarak ,periyodik desteklerini güncellemesini öngörüyor.

Pratikte bu,şimdiye kadar,bireysel ilişkilerle veya tek yanlı olarak çözülüyordu.Bu yüzden sağlıklı sonuçlar vermiyordu.

Biz şunu önereceğiz:

Kurum ve kuruluşlar,abone desteği konusunda artık tek yanlı hareket etmemeli ve gazetecilerin mesleki örgütü ile ilişki kurmalıdır.Daha net bir ifadeyle,Ereğli Gazeteciler Derneği (EGD) ile ! EGD halen 80’i aşkın üyesi ile yerel basın mensuplarının büyük çoğunluğunu bünyesinde toplayan ve Türkiye Gazeteciler Federasyonu (TGF) üyesi ciddi bir kuruluştur.

İlişkiler kurumsallaşırsa, bireysel ilişkilerin neden olduğu yanlış ve hatalı değerlendirmeler de ortadan kalkar.Daha sağlıklı bir raya oturur…

Yeni Ufuk

 


Haber : 

Abone Ol