Yeni Ufuk’un Görüşü
Bu köşede yayınlanan yazılara zaman zaman okurlardan dikkat çekici yorumlar geliyor. Bugün onlardan bir demet sunacağız:
25 Aralık tarihinde yayınlanan, Esnaf Odaları nerede ? başlıklı yazımıza şu yorumlar geldi:
Zafer Öztürk
“Odalar derhal bir araya gelmeli çözüm üretmek zorundayız yarın geç olabilir.”
Yorumunu “Mamo” olarak imzalayan okurumuz ise şöyle diyor:
Mamo
Kimin umurunda ki seyrediyorlar resmen icra dosyasi olanlar zaten kimsenin umurunda degil ne yapsin bu esnaf pandemide bide dukkan sahiplerinden kira isteyenlerde var istersen verme vergi sgk taksitlendiriyorsun ocakta odeme bekliyorsunuz erteleyin 1 sene bu borclari bi is yapiliyor yaptik demek icin yapiliyor esnafa yardim yapilacaksa resmi olan borclari icin kredi cektirip odetin eline parada vermeyin ama bu kredileri 1 yil erteleyin yapmak icin yapmayin cozum bulun mac seyreden seyirci gibi izlemeyin.
Eminiz, tepki vermeyen bir çok esnaf da aynı şeyleri düşünüyor ve çözüm istiyor.
Tekrar ediyoruz:
Oda’lar bir araya gelmeli ve çözüm üretmelidir.
KANDİLLİ’YE BİSİKLER PARKURU
Ereğli-Kandilli arasındaki 14 kilometrelik demiryonun kaldırılarak yerine bisiklet parkuru yapılmasına ilişkin yazımıza ise şu yorumlar geldi:
Bora
Zaten kestirme bir araç yolu vardır vadinin öteki tarafından köseağzı koyuna inen yol gayet kısa ve geniştir demiryolu olan yer ile köseağzına inen yeni yol birbirine paralel gitmektedir neredeyse uzunlukları aynıdır yol geniş ve rahattır artı demiryolu olan kısım çok daha dik kısımlara sahiptir burada heyelan olmaması mümkün değildir çünkü demiryolu gibi dar yapılmaz karayolu geniş yapılır ve bütün dağ heyelanlar ile aşağı iner böyle bir yolun astarı yüzünden pahalıya mal olur o bölgede doğayıda yok edersiniz 2500 kişinin yaşadığı bir yerleşime her yıl yeni bir yol açılmaz hem köseağzına inen gayet kısa ve geniş yol hem de keşkek üstünden giden eski yol faaldir Türkiye’nin parası okyanus gibi sonsuz değildir Kandilli için köseağzı yolu yeterlidir, artı Zonguldak yoluna bağlantıda çok iyileştirmeler yapılmıştır ben o yollardan hepsinden defalarca motor ile geçtim yürüyerek geçtim tüm topografyayı inceledim Kandilli-Ereğli gerçekten çok yeterli bir yoldur.
Mehmet ali
Bu proje entegre projesesidir yani bunun başlangıcı kemerdeki fen lisesinin yanındaki ddy garıyla başlayıp kandilli tren tolu ve devamı varageldi nu üç proje birbiriyle entegre edilmeyip bağımsız olduğu takdirde sadece gar veya varagel pek bir işe yaramıyor ve böyle entegre endüstriyel miras projeleri türkiyede pek eşi ve benzeri yok (kandilli halkı)
Bu yorumlardan da anlaşılıyor ki, sorun, tartışmaya açık bir sorun. İlgililerin bu konuda emrivakilerden kaçınması gerekiyor. Çünkü Bisiklet Parkuru projesi, siyasi bir deyimle, “halkçı” bir proje değil, seçkinci bir proje.
YENİ UFUK’UN ÖNERİSİ
Bize göre, demiryolu hattı bakımdan geçirilmedi ve bu hatta yolcu treni konulmalıdır.
Bu şekilde hem ucuz, güvenli bir ulaşım olanağı doğar, hem de bu girişim, hafla değil, gerçekte iç-turizme hareket getirir:
Tren yolculuğundan yoksun olan Ereğli halkının ilgisi bile, ilçe merkezi ile Kandilli beldesi arasındaki sosyal ve ekonomik iletişimi hızlanır, bir yandan yatırım üretkenliğe dönüşürken, öte yandan halka yeni bir gezi seçeneği sunulmuş olur.
Ereğli’de yaşamı boyunca hiç tren yolculuğu yapmayanların genel nüfusa oranı, yüzde 50’nin üzerindedir.
Yeni Ufuk
Haber :
ETİKETLER : Yazdır