Seçim startı verildi!..
Kdz.Ereğli Şoförler ve Otomobilciler Odasının 18 Ocak 2013 tarihinde yapılacak genel kurulu öncesi Çilek Halk Otobüsleri Kooperatifi Yönetim Kurulu Başkanı Murat Akyüz düzenlediği toplantı ile başkanlığa adaylığını açıkladı. Rakipler tarafından yıpratılmalarını istemediğini belirten Akyüz, yönetim kurulunu toplantıya çağırmadı!..
Akyüz: Ereğlide şoför esnafının sıkıntıları çok büyük ancak bu sorunların gerekli yerlere taşınmaması, şoför arkadaşlarımızın kendi kaderleri ile baş başa bırakılması Ereğlide bu işten ekmek yemeye çalışanlar için üzüntü verici bir durumdur. M plakalı araçlar Türkiyede sadece Ereğlide taşıma ihalelerine giremiyor. Burada ki amaç, büyük firmalara rant sağlamak mı? Bunu da sizlerin aracılığıyla ilgililere sormak istiyorum
Karadeniz Ereğli Çilek Halk Otobüsleri Kooperatifi Başkanı Murat Akyüz, 18 Ocak 2013 tarihinde gerçekleştirilmesi hedeflenen Şoförler ve Otomobilciler Esnaf Odası kongresinde Başkanlığa aday olduğunu açıkladı. Keleşler Park Otelde kahvaltılı basın toplantısı düzenleyen Akyüz, gazetecilere yaptığı açıklamasında, 18 Ocak 2013 tarihinde gerçekleştirilecek kongre öncesi başkanlığa adaylığını açıklamak üzere toplantı düzenlediklerini bildirdi.
AKTİF ROL OYNADIM
Baba mesleği şoförlüğe 26 yıl verdiğini ve şoför esnafının sıkıntılarını yakından bildiğini hatırlatan Akyüz, 1998-2002 yılları arasında minibüsçü arkadaşlarımın teveccühü ile şehir içi minibüslerinin Hastane ve Lojmanlar Durak Başkanlığı görevine getirildim. 4 yıl boyunca derneğimiz üyesi dolmuşların sorunlarının çözümünde aktif rol oynadım. O süreçte sadece minibüsçü esnafının değil, köylerden şehir merkezine yolcu taşımacılığı yapan şoför arkadaşlarımızın dertleriyle dertlendim. 2002 yılında tüm meslektaşlarımızın birlik beraberliğini sağlamak adına tek bir dernek çatısı altında birleşme önerisine kayıtsız kalmayarak Şehir içi ve Köy Minibüsleri Derneğini kurduk.
EN ÜST DÜZEYDE SAĞLADIK
Köy ve şehir içi dolmuşçu arkadaşlarımızın menfaatleri doğrultusunda Petrol Ofisleri, lastikçiler, sigortacılar, araç bakım v.b. işyerleri ile görüşerek indirimli hizmet alımları anlaşmaları gerçekleştirdik. Derneğimizin sürekli faal olması, bizlerin birbirimize kenetlenmemize vesile oldu. Dernek çatısı altında birlik ve beraberliğimizi en üst düzeyde sağladık. Dernek başkanı olarak yönetim kurulu üyesi arkadaşlarımızla birlikte üyelerimizin mutlu günlerinde mutluluklarını, acı günlerinde de üzüntülerini paylaştık dedi.
2010 YILINDAN BU YANA BAŞKAN
2007 yılında şehir içi minibüsleri ile halk otobüslerinin birleşmesi sonucu kurulan Çilek Özel Halk Otobüsleri Kooperatifinde Başkan Yardımcılığına seçildiğini ve 2010 yılında kooperatif üyelerinin isteği üzerine Başkan adayı olduğunu ve seçimleri kazanarak o tarihten buyana başkanlık görevini sürdürdüğünü açıklayan Akyüz konuşmasında şu ifadelere yer verdi:
SOSYAL ETKİNLİKLERE İMZA ATILDI
Kooperatif başkanlığım döneminde özel halk otobüslerine kazandırmış olduğumuz hizmetler ve avantajları diğer tüm şoför esnafına yaymak istedik. Örneğin, yakıtın yüzde 6 oranında indirimli alınması, sigorta bedellerinde indirimlerin alınması, bankalarla anlaşma, üyelerimize yönelik moral yemekleri, seminerler, gelen talepler doğrultusunda cenaze ve düğünlere ücretsiz otobüs tahsisleri gibi hizmetlerimiz halen devam etmektedir. Yine kooperatifimizin anlaşmalı olduğu avukatımızın üyelerimiz dışında durumu iyi olmayan köy minibüslerinin ve servislerin davalarına da yardımcı olmasını sağladık. Bu güne kadar yaptığımız hizmetler dernek yada kooperatif başkanı olarak kısıtlı imkanlarla yaptığımız hizmetlerdi.
ADAYLIĞIMI AÇIKLIYORUM
Bizler tüm bu hizmetlerden daha fazlasını verebileceğimizi taahhüt ederek bu göreve talip olduk ve sürekli bu düsturda çalıştık. Şimdi de sadece kooperatif üyelerimize değil tüm şoför esnafına, çok kıymetli meslektaşlarımıza en üst düzeyde hizmet verebilmek için şoförler odası başkanlığına adaylığımı açıklıyorum. Karadeniz Ereğlide şoför esnafının sıkıntıları çok büyük. Ancak bu sorunların gerekli yerlere taşınmaması, şoför arkadaşlarımızın kendi kaderleri ile baş başa bırakılması Ereğlide bu işten ekmek yemeye çalışanlar için üzüntü verici bir durumdur. Sizlerle bu gün sadece bir sorunu paylaşmak istiyorum; M plakalı araçlar Türkiyede sadece Ereğlide taşıma ihalelerine giremiyor. Burada ki amaç, büyük firmalara rant sağlamak mı? Bunu da sizlerin aracılığıyla ilgililere sormak istiyorum.
BİRÇOK KAPININ AÇILDIĞINI GÖRDÜM
Ben aynı zamanda Türkiye Halk Otobüsleri Birliğinde görev yapmaktayım. Bu Birlik sayesinde birçok kapının açıldığını gördüm. Bu vesileyle Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonuna yaptığımız ziyaretlerde Ereğli şoför esnafının sıkıntılarını dile getirme fırsatı bulduk. Açılan kapılarda gördüğümüz sıcak yüzler, bizim çalışma şevkimizi artırdı. Ben adaylığımı açıkladığım bu toplantıda tüm şoför arkadaşlarıma şunu taahhüt ediyorum; ister taksici, ister minibüsçü, ister kamyoncu ve isterse servisçi olsun, hiçbir şoför arkadaşımızın sorunu kulak arkası yapılmayacak. Sorun neyse, nerede çözülmesi gerekiyorsa o arkadaşımızla birlikte kimin makamına gitmemiz gerekiyorsa gidip o sorunu çözeceğimizi söylüyorum.
SORUNLARI KONUŞACAĞIZ
Her ay tüm şoför arkadaşlarımızla birlikte bir araya gelip hem sorunlarımızı konuşacağız, hem de kazançlarımızın daha da artması için neler yapılması gerektiği noktasında fikir alışverişinde bulunacağız. En önemlisi tüm şoförlerimize karşı şeffaf olacağız. Şoförler odasında ne yapılıyorsa, hangi kararlar alınıyorsa bundan tüm üyelerimizin bilgisi olacak. Çalışmalarımızla ilgili ilerleyen günlerde yeniden bir araya gelmek umuduyla, toplantımıza katılımlarınızdan dolayı hepinize teşekkür ediyorum
"KAMYONCU ESNAFI BİTİK!.."
Söylediklerini bir hikaye ile pekiştiren Akyüz; bir kamyoncunun kendisini arayarak; ağladığını belirterek; "Kamyoncu esnafı kan ağlıyor. İlgilenen yok!.", şeklinde konuştu..
GAZETECİLER BASIN KARTLARINI SORDU
Toplantıya çok sayıda gazeteci katıldı. Toplantının soru bölümünde ise bazı gazeteciler ulaşımda yaşadıkları sıkıntının çözümünü sordular. Başbakanlık Basın Yayın ve Enformasyon Genel Müdürlüğü tarafından verilen kartların geçerli olduğunu ve ulaşımda kullanıldığını açıklayan Akyüz, ilçede görev yapan bir çok gazetecinin bu konuda mağdur olduğunu yakından gördüğünü sorunun çözümünü çok istese de kooperatif yönetiminin pek bu konuya sıcak bakmadığını anımsattı.
Haber :