SEÇİM VE MEDYA

Yeni Ufuk'un Görüşü...

Abone Ol
Medyanın seçimler üzerindeki etkisi tartışılamaz.
Burada önemli olan, etkinin kimin adına, kimin için kullanılacağıdır.
Bu soru, ilk bakışta, “yakışıksız” bir sorudur. Çünkü medya, halkın en doğru şekilde bilgi edinmesi için vardır öncelikle. Medya, gerçeklerden yanadır, onların en çıplak haliyle kitlelere taşımakla yükümlüdür.
Şu var ki, Türkler tarafından Türkçe yayınlanan ilk gazetemiz olan “Tasvir-i Efkar”dan bu yana geçen 153 yıl, medyanın da kirlenebileceğini, objektifliğini yitirebileceğini öğretti bize.
Genelde olsun, yerelde olsun, medyatik kirlenmenin olağanüstü boyutlanmaya uğradığı bir dönemden geçiyoruz.
Geçen genel seçimde, Zonguldak ve çevresinde bunun tipik örnekleriyle karşılaştık. Halkın değil, parayı verenin nabzını tutan masabaşı anketleri..Başkalarının yaptığı anketleri çarpıtarak bir şantaj aracı olarak kullanma utanmazlıkları..Haber hırsızlığı..Doğru haberleri müşterileri adına çarpıtma ahlaksızlıkları..Asparagas haberciliğin en bayağı örnekleri !..
Seçim sonuçları, bu tür pisliklerin turnusolu olmuştu.
İşin ilginci, medyanın bu yüz karalarının siyaset çevrelerinde prim yapmasıydı ! Oysa seçim sonuçları ortaya çıkartmıştı ki, kirli medyanın seçimler üzerinde on paralık etkisi olmamıştı !
Yeni bir seçime gidiyoruz. Kirli medya, daha şimdiden müşteri peşinde ! Halka, gerçekleri değil, müşterilerine hizmet sunacağı koşullarını yaratma peşinde !..
Bunun ön çalışması olarak tirajların hormonlanması ile haber hırsızlığına ve asparagas “haber” üretimine hız verilmiş durumda…
Böylelerinin seçim sonuçları üzerine on paralık etkisinin olmadığını geçen genel seçim ortaya çıkarttı.
Bu gerçeği hala görmeyen varsa, kirli medya onlara hayırlı ve uğurlu olsun !..
Seçim sonunda nasıl olsa, kirlilerden medet ummanın yanlışlığını bir kez daha anlayacaklardır.
 
                                                                                               Yeni Ufuk

Haber : 

Abone Ol