Sizce havada kaç TL uçuyor?
Airbus'ın en son Küresel Pazar Tahmini'ne göre,2010 ile 2029 yılları arasında Türkiye'deki hava yollarının 50.5 milyar dolar değerinde 480 yeni uçağa ihtiyacı olacak.
Airbus'ın en son Küresel Pazar Tahmini'ne göre,2010 ile 2029 yılları arasında Türkiye'deki hava yollarının 50.5 milyar dolar değerinde 480 yeni uçağa ihtiyacı olacak.
Airbus Avrupa, Asya ve Pasifik`ten Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Christopher Buckley, basın toplantısında, Airbus'ın bugüne kadar 327 müşteriye 10 bin 61 uçak satışı gerçekleştirdiğini, 3 bin 434 uçaklık da bekleyen teslimat olduğunu belirterek, önümüzdeki yılın başında A320 ailesi üretiminin ayda 40 uçağa çıkacağını, A330 ailesi üretiminin ayda 10 uçağa ulaştığını, 2 yeni A380 müşterisi (Asiana, Skymark) olduğunu, 500'üncü A330-300 satışının gerçekleştiğini, önlerinde 7 bininci tek koridorlu uçak siparişi ve 50'nci A380 teslimatı bulunduğunu anlattı.
Buckley, A320 ailesinden 6 bin 925 kesin sipariş, 4 bin 619 teslimat, 2 bin 306 teslim edilmeyi bekleyen uçak, A330 ailesinden bin 126 kesin sipariş, 773 teslimat ve 343 teslim edilmeyi bekleyen sipariş, A350 XWB'den ise 571 kesin sipariş ve 36 müşteri olduğunu ifade ederek, "Maliyetleri yüzde 25 azaltan A350 XWB'nin üretimine başlanmış durumda... İlk uçuşunu 2012 sonunda gerçekleştirecek. İlk teslimat ise 2013'de yapılacak" dedi.
A380 teslimatlarının hızlandığını, 5 kullanıcıya 45 teslimat yapıldığını anlatan Buckley, "THY'nin mutlaka bir A380'i olmalı" dedi. Türkiye'de 162 tane Airbus uçağının bulunduğunu, önümüzdeki dönemde bir tanesinin daha geleceğini bildiren Buckley, Airbus'ın, Türkiye'de 2 bin kişilik istihdam yarattığını, 1990-2010 arasında Türkiye'ye 400 milyon dolar yatırdığını, bu rakamın 2020'ye kadar 2,4 milyar dolara çıkmasının beklendiğini kaydetti.
PAZAR ARAŞTIRMASI
Christopher Buckley, Airbus'ın en son Küresel Pazar Tahmini sonuçlarını açıklarken, hava taşımacılığının dış etkenlere karşı dirençli olduğunu gösterdiğini ifade ederek, "2000-2010 dönemi arasında hava seyahatine talep yüzde 45 artış gösterdi. Gördüğümüz her 15 yılda bir hava trafiğinin iki katına çıktığı... Geleceğe yönelik projeksiyonlarımızda da buna göre hareket edebiliriz. Kalkıp 'İstanbul'da yeni bir hava alanı inşa edilsin' denildiğinde, bunun gerçekten de temeli var" şeklinde konuştu.
HUB stratejisinin hava yollarını başarıya ulaştırdığını ifade eden Buckley, uzun vadede temel kuralların büyümeyi destekleyeceğini, hava trafiğinin önümüzdeki 15 yılda iki katına çıkacağını, 20 yıl içerisinde 25 bin 800'den fazla yeni uçağa ihtiyaç duyulacağını, günümüzün piyasa değeri ile bunun 3,2 trilyon dolar olduğunu söyledi.
Airbus'ın Türkiye için pazar tahminine de değinen Buckley, Türkiye'deki iç hat trafiğinin 7 yıl içerisinde 4 kat büyüdüğünü, 2 yıl içerisinde uluslararası trafiğin yüzde 55 artış gösterdiğini, Türk taşıyıcıların pazar payının yüzde 70'e yakın arttığını ve geçtiğimiz 5 yılda İstanbul bağlantılı trafiğin 5 katına çıktığını bildirdi.
Buckley, Türkiye trafiğindeki büyümenin nedenlerine işaret ederken, yavaşlamanın ardından ekonomideki büyüme, turizmdeki artış, coğrafi konumu sayesinde Türkiye'nin havacılık için doğal bir merkez olması ve Türkiye'deki hava yollarının agresif stratejilerinin pazar payını artırdığını vurgulayarak, "2029'a kadar Türkiye içi ve dışında hava trafiği 3 katına çıkacak. 2010 ile 2029 yılları arasında Türkiye'deki hava yollarının 50,5 milyar dolar değerinde 480 yeni uçağa ihtiyacı olacak" dedi.
"TÜRKİYE'DEKİ TURİZM PİYASASI DAHA DA BÜYÜYECEK"
Airbus Avrupa, Asya ve Pasifik`ten Sorumlu Kıdemli Başkan Yardımcısı Christopher Buckley, Kuzey Afrika'daki olaylardan dolayı yolcuların Türkiye'ye kaydığı bilgisini aldığını ifade ederek, "Bu sebeple Türkiye'deki turizm piyasası daha da büyüyecek. Bu da Türkiye'nin hem güvenli bir tatil imkanı yaratması hem de çok iyi tesislere sahip olmasıyla açıklanabilir" değerlendirmesinde bulundu.
Buckley, Türkiye filo tahminine ilişkin de 2029'da yolcu kilometre gelirinin 2009'a göre 3 katına çıkacağını, yolcu uçağı sayısının 2,2 kat artışla 528'e ulaşacağını, 2029'da 480 tane yeni yolcu uçağının teslimatının yapılacağını belirterek, Türkiye'nin içerisinde ve dışında hava trafiğinin hızla büyüdüğünü ve büyümeye devam edeceğini, İstanbul'un uluslararası HUB olmak için çok iyi bir konumda olduğunu, hava yolu stratejisinin açık bir şekilde işe yaradığının görüldüğünü, Türkiye'de hava trafiğinin çok artacağını düşündüklerini söyledi.
Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Buckley, A380 uçağı ile ilgili bir soru üzerine, "Bunları THY'ye satma konusunda son derece ümitli ve iyimseriz. A380 İstanbul'a 3 kez geldi. Atatürk Havalimanı'nda herhangi bir problem yaşamadık. THY'nin iş stratejisi ve büyümesine bakacak olursak, yaklaşık 2015 yılında A380'nin THY tarafından satın alınması öngörülüyor. Bu da belki yeni bir hava alanının inşası için öngörülen tarih ama her halükarda buraya yeni bir hava alanı inşa edilmezse bile Atatürk Havalimanı'nın altyapısıyla bir sorun yaşamadık ve yaşamayacağız" diye konuştu.
2029'a kadar Türkiye'nin ihtiyaç duyduğu 480 uçaktan Airbus'ın ne kadar pay almayı planladığına ilişkin bir soru üzerine, Buckley, "Bunun yüzde 50'sinin payına sahip olmak bizi memnun edecektir" dedi.
Haber :