"Taşeron değil, gerçek üreticiyiz!.."
Kdz. Ereğli Özel Çilek Halk Otobüsleri Kooperatifi yönetiminin ihalede en yüksek teklifi veren Kent Kart firmasını aklamak için ‘taşeron’ damgası vurduğu ASİS Elektronik A.Ş kapılarını Yeni Ufuk Gazetesi Genel Yayın Yönetmeni Sina Çıladır’a açtı!..
• Kooperatif Başkanı Akyüz’ün ‘akbil’ ihalesinde ‘taşeron’ bahanesiyle elediği ASİS A.Ş firmasının %100 yerli üretimiyle, sektörde lider olduğu ortaya çıktı!
Kendine ait yaklaşık 20 adet patenti olan ve yaklaşık 250 çalışanı ile elektronik bilet sisteminde Türkiye’nin tam 36 ilinde faaliyet gösteren ASİS A.Ş, ayrıca tüm dünya ülkeleri tarafından 1977 yılından beri sürekli denenen, ancak kimsenin çözüme kavuşturamadığı bir buluşun tüm aşamalarını tamamlayarak dünya patentini aldı. 3 yılı aşan ve milyonlarca euro’ya mal olan AR-GE çalışmaları sonucunda geliştirilen 3DCalibeX adlı ürün %100 ASİS imzası taşıyor!..
Yeni Ufuk Genel Yayın Yönetmeni Sina Çıladır’ın sorularını yanıtlayan ASİS A.Ş Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve aynı zamanda şirket ortağı Salih Güçbilmez, konuyla ilgili yeni bir soru gündeme getirdi.
Tüm ulaşım hizmetlerinin belediye sorumluluğu altında olduğunun altını çizen Güçbilmez, ‘akbil’ sistemini Kooperatif’in tarafından yapılabilmesi için Belediye’nin meclis kararı alması gerektiğini belirterek; “Ulaşımda kanun tüm yetkiyi belediyelere vermiştir. Yani belediye bu konuda tek yetkilidir. İsterse anlaşmayı iptal edebilir. Ayrıca sisteme geçiş sürecinin Kooperatife devredilebilmesi için meclis kararı alınması zorunluluğu vardır. Belediye bu konuda meclis kararı almış mıdır. Bilemiyoruz”, şeklinde konuştu..
Kdz. Ereğli Özel Çilek Halk Otobüsleri Kooperatifi yönetiminin ‘akbil’ sürecinde en yüksek teklifi vermesine karşın ihalenin Kent Kart firmasına kalmasının kamuoyu ve Halk Otobüsü sahipleri arasında şaşkınlığı devam ederken, konuyu araştıran Yeni Ufuk Genel Yayın Yönetmeni hafta başında İstanbul Üniversitesi TeknoPark’ta bulunan Asis A.Ş’ye giderek, kooperatif yönetiminin ‘taşeron’ firma diye lanse ettiği ASİS Elektronik A.Ş Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı, ASİS şirket ortağı Salih Güçbilmez ve İş Geliştirme Müdürü Emir Ali Kaya ile görüştü.
Daha önce hiçbir yayın organıyla röportaj yapmayan Güçbilmez, Çıladır’ın sorularını içtenlikle yanıtlayarak; ‘Taşeron’ iddialarına yanıt verdi.
Güçbilmez; yaptığı açıklamasında; “Türkiye’nin 36 ayrı noktasında iş yapıyoruz. Bu taşeron bir firmanın yapabileceği bir iş değil. Tüm donanımımızı %100 kendimiz üretiyoruz. Bu bizim taşeron değil. Gerçek manada üretici olduğumuzu gösterir”, şeklinde konuştu..
“TAKDİRİ EREĞLİ HALKINA BIRAKIYORUM”
Çıladır’ın Kdz. Ereğli Özel Çilek Halk Otobüsleri Yönetimi tarafından ihale sürecinden elenmesinin ‘taşeron’ olduğuna bağlanması sorusuna “Takdiri Ereğli halkına bırakıyorum’ diyerek, ASİS A.Ş hakkında bilgiler veren Güçbilmez;
“ASİS Elektonik A.Ş bir grup şirketidir. Farklı alanlarda teknolojik ürünler geliştiren, başka şirketlerimizde bulunmaktadır. Bunlardan bazıları akaryakıt istasyonları, güvenlik sistemleri, ulaşım sitemleri vs.. gibi şirketlerimde bulunmaktadır. Kdz. Ereğli’de ASİS A.Ş hakkında söylenenler hakkında yorum yapmak istemiyorum. Ben burada kısaca sizlere ASİS firmasını tanıtmaya çalışacağım. Bu soruya Ereğli halkının karar vermesini istiyorum. ASİS A.Ş 1989 yılından bu yana faaliyette bulunan şirketler grubundan oluşmaktayız ve ana konumuzda tamamen elektronik ve yazılım üzerine ekipmanlar geliştirmektir. Şuan yurtiçi ve yurtdışı olmak üzere birçok alanda faaliyette bulunuyoruz. Her türlü ekipmanı ASİS kendi bünyesinde üretmektedir. Şirketimizde toplamda 250 kişi çalışmakta. Yaklaşık 10 adet bölgede kendi bölge müdürlüğümüz bulunmakta. Her birinde 2’şer kişilik teknik personel bulunan 60 tane noktada faaliyet göstermekteyiz.
Türkiye’nin her yerinde 7/24 hizmet veriyoruz. Bununla birlikte ciddi bir mühendislik kadrosuna sahibiz. Bu kadro sayesinde farklı alanlarda almış olduğumuz yaklaşık 20 adet patentimiz bulunmakta. Bütün ürünlerin hem tasarımını hem de geliştirilmesini kendimiz yapmaktayız. Türkiye’de bu alanda çalışan yerli üretici firmalardan bir tanesiyiz. Bunun için Kocaeli Üniversitesinin teknoparkında ve İstanbul Üniversitesinin Teknoparkında ve Beylükdüzü’nde ki 12 bin metre karelik kapalı bir alanda üretim faaliyetlerinde bulunmaktayız. Hatta bir haberi daha sizinle paylaşmak isterim. Türkiye’nin sayılı pompa üreticilerinden biri olan MM Petrol’un Çankırı’daki fabrikasını da satın almış bulunmaktayız. Burada da gördüğünüz gibi üretim konusundaki gücümüz bizim taşeron değil, gerçek anlamda üretici, tasarlayıcı, yenilikçi ve rekabetçi olduğumuzu kanıtlar.”, şeklinde konuştu..
“SAMSUN’DA İLK ÖZEL HALK OTOBÜSÜ VE
BELEDİYE OTOBÜSLERİNİ ASİS YAPTI”
Konuşmasına ASİS’in Türkiye’de elektronik bilet sektörüyle ilgili yaptığı faaliyetleri anlatarak devam eden Güçbilmez; “ Samsun’da ilk özel halk otobüsleri ve belediye otobüslerinde visa ve mastercard’ın kullanıldığı Paypass teknolojisini geliştiren firma ASİS firmasıdır. Yine bununla birlikte geçen sene Eskişehir’de başlamış olduğumuz. Master Kart’ın geliştirmiş olduğu Master Kart Advance projesiyle bir projede uçtan-uca tamamen kredi kartının kullanıldığı ulaşım projesini gerçekleştiren firmayız. Yine bununla birlikte Türkiye’de ilk defa ‘akıllı jeton sistemi’ dediğimiz, jeton sistemini ulaşımda kullanan firmalardan bir tanesiyiz. Tüm bunlar aslında bizim taşeron değil. Gerçek anlamda sektörü yönlendiren ve aynı zamanda da, sektörde lider olan bir kuruluşuz.”, dedi.
İKİ TEKLİF ARASINDA
YAKLAŞIK 5 TİLYON FARK VAR!..
Çıladır’ın sorusu üzerine Kdz. Ereğli’deki ihale süreci hakkında bilgiler veren Güçbilmez; “Kdz. Ereğli Özel Çilek Halk Otobüsü Kooperatifindeki bazı arkadaşlar, araştırmaları sonucunda kendileri bize ulaştılar. Ereğli’de böyle bir faaliyette bulunacaklarını söylediler. Bu konuyla ilgili bizlerden bir teklif talepleri oldu. Bizde kendilerine hatırladığım kadarıyla 2012’nin Kasım 12 sinde bir teklif sunduk. Biz tekliflerimizi 3 ayrı yöntemle veriyoruz. İsterlerse müşterilerimiz sistemi satın alabiliyorlar. İsterlerse kiralayabiliyorlar. İsterlerse işletmeyi tamamen bize bırakıyorlar. Biz bu süreçte Ereğli’de bir fizibilite çalışması başlattık. Oraya yapacağımız yatırım ve hasılat üzerinden alınacak komisyon ile birlikte 2 teklif sunduk kendilerine. Bu tekliflerden biri satış üzerine yapılmıştı. Yani tüm donanımı kendilerine satmayı teklif ettik. Buradaki teklifimizde araç başına ortama 2.500 Dolar ödeyerek, tüm sistemi satın alabiliyorlar ekstra bir bedel ödemek zorunda kalmıyorlardı. (Bu yöntemde komisyon falan alınmıyor. Kent Kart firmasının halk otobüslerinde aldığı 5.000 Tl tutarındaki senetler yerine araç başına ASİS’e verilen yaklaşık 5.000 TL ile tüm sistem satın alınabiliyor. Kooperatif’e bu sistemi baştan sona kendisi işletiyor. İstenildiği takdirde teknik servis ASİS tarafından saplanıyor.) İşletme olarak teklifimiz ise, aylık %2,95 (Kdv Dahil) olmak üzere 5 yıllık, fiyat teklifi vermiştik. 5 yılın sonunda ekipmanlar güncel yedekleri, vatandaşın kullanacağı akıllı kartlar ve işletmede kullanılan ana bilgisayar, yardımcı bilgisayarla birlikte sistemin işletilmesi için kullanılan her türlü ekipman Kooperatife teslim ediliyor.”, şeklinde konuştu..
(Kooperatif ihaleyi alan firma Kent Kart ile aylık %3,5 (Kdv Dahil) 10 yıllık anlaşma imzaladı. Aradaki fiyat farkı yaklaşık 5 Trilyon..)
“ASİS’İN TEKNOLOJİSİ
KENT KART’INKİNDEN DAHA İYİ”
Çıladır’ın teklifler arasındaki fark uçurumunun iki firma arasındaki teknolojik farktan meydana gelip-gelmediği sorusuna “Burada tabii şekil olarak ürünlerde farklılıklar olabilir. Çünkü ürünlerimizin hepsini biz kendimiz üretiyoruz. Ama muhteviyatına baktığınız zaman, aynı işi gördükleri için, bunlar birbirine yakın olan ürünlerdir. Aksine bizim ürettiğimiz ürünlerin üzerindeki geliştirmiş olduğumuz yazılımlar, hem cep telefonu hem de diğer uygulamaları geliştirdikleri için ve aynı zamanda üzerinde bulundurdukları elektronik ekipman bakımından, Kent Kart’ın ürünlerinden daha iyi olduğunu söyleyebilirim.”, şeklinde cevaplayan Güçbilmez; “Bu fark tamamen ticari fiyat politikasıdır. Ki zaten bu firmanın farklı yerlerde uyguladığı farklı fiyat teklifleri vardır. Bunlarda göz önüne alındığı zaman bu farka şaşırmamak lazım”, şeklinde konuştu..
BAHANEYE BAK!..
İhale’den elenme süreciyle ilgili ‘ilginç’ sözcüğünü kullanan Güçbilmez; “Bu konuyla ilgili yaptığımız görüşmelerle alakalı söylenenler bize gerçekten biraz ilginç geldi. Ürünlerimizi kullanan bir müşterimizin Ereğli Belediyesine yapmış olduğu bir ziyaret çerçevesinde, bizim ürünlerimizden memnun olduğunu ve sistemin yararları hakkında bilgi verdiği Kooperatif tarafından duyuluyor. Kooperatifteki yetkililer de bizim belediyeyle görüşmelerimizden dolayı bizimle çalışamayacaklarını belirterek; bu görüşme yüzünden teklifimizi kabul etmeyeceklerini söylediler ve sonunda teklifimiz reddedildi.
Sanırım bu sıralarda diğer firmayla sözleşme imzalanmış durumda!..", dedi..
BELEDİYE İSTERSE BU ANLAŞMAYI İPTAL EDEBİLİR!..
Çıladır’ın ‘Belediye bu işin neresinde? İsterse Halk Otobüsçülerini ve Ereğli halkını zarara uğratan bu sözleşmeyi fesh edebilir mi?’ Sorusu üzerine konuya açıklık getiren Güçbilmez; “ Bu konuda yetki aslında karmaşık bir durumda. Belediyeler kanunu çerçevesinde Ulaşımın bütün sorumluluğu, belediyelere verilmiştir. Belediye isterse bunu kendi de yapar, isterse özelleştirir. Ama denetim yani kontrol mekanizması kanun gereği tamamen belediyelere aittir. O yüzden buradaki karar alıcı mekanizma belediyedir. Yani anlayacağınız belediye karar alırsa, sözleşmeyi de, ihaleyi de iptal edebilir. Bu belediye’nin kontrolünde olan bir durum. Normalde belediyeler ulaşımla ilgili bir maddenin özel şirkete devri için encümen kararı almak zorundadırlar. Ereğli Belediyesinde bu tür alınmış bir karar var mı, onu bilemiyoruz, incelemek lazım. Farz edelim ki, bu konuda bir meclis kararı aldı ve bunu kooperatife devretti. Bu devir belediye tarafından geri alındığı zaman sözleşme otomatik olarak geçersiz sayılır. Deminde dediğim gibi tüm yetki belediyenindir!..”
“ESNAF CİDDİ BİR BORÇ YÜKÜ ALTINA GİRECEK!..”
Son olarak Halk Otobüsü esnafının bu anlaşmayla ciddi bir borç yükü altına gireceğinin altını çizen Güçbilmez; “Esnaf bu anlaşmadan doğan yüklü borcu mecburen Ereğli halkına yansıtacaktır. Biletler pahalıya satılacak. Ulaşıma zamlar yapılacaktır. Ciddi anlamda Ereğli'yi sıkıntılı günler bekliyor”, şeklinde konuştu..
Röportajın ardından Çıladır’a İstanbul Üniversitesi TeknoPark içerisindeki üretim, tamir, teknik servis bölümlerini gezdiren ASİS A.Ş Yönetim Kurulu Başkan yardımcısı Salih Güçbilmez, ASİS firması hakkında Çıladır’a bilgiler vermeye devam etti.
Araştırmasına ASİS A.Ş Merkez binasıyla devam eden Çıladır’ı burada İş Geliştirme Müdürü Emir Ali Kaya, karşıladı.
Türkiye genelinde 6045 akaryakıt istasyonunun bu binadan yönetildiğini belirten Kaya, Çıladır’a ASİS firması hakkında ayrıntılı bilgiler verdi..
ASİS Otomasyon sistemlerinin akaryakıt sektörüne uçtan-uca otomasyon sistemleri üreten ve sadece üretmekle kalmayıp, teknolojilerini geliştiren, tek türk firması olduğunu belirten Kaya; “Bu sektörde kullanılan tüm birimler ASİS’in kendi kaynaklarıyla ürettiği ekipmanlardan oluşmaktadır. ASİS teknoloji grubu akaryakıt otomasyonuyla kalmayan, kendi içerisinde geliştirdiği ürünleri farklı sektörlere taşımayı amaçlamış, bir grup firmalardan oluşmaktadır. Akaryakıt Otomasyon A.Ş’nin yanında, ASİS elektronik bilişim A.Ş, kendi geliştirdiğimiz bu teknolojileri toplu ulaşım sektörüne de taşımıştır.
Burada da akıllı biletler gene temassız teknolojiye dayanan akıllı bilet sistemleri, akıllı araç takip sistemleri (GPS ve Uydu bazlı) ve bunların uçtan-uca yönetimi gene aynı şekilde burada gördüğünüz gibi, uçta-uca geliştirilip, kendi öz kaynaklarımızla üretilen ürünlerimizdir. Tekrar belirtmek isterim ki ASİS A.Ş girdiği sektörlerde uçtan-uca çözüm sunabilen tek türk firmasıdır!..
Akaryakıt sektöründe Türkiye’de tek olmamızın yanısıra, dünyada da birkaç firma arasındayız!. Yaptığımız tüm çalışmaların ulusal ve uluslar arası patentleri vardır. Bunların yanında ürünlerimizin hepsinin uluslar arası sertifikasyonları vardır. ASİS A.Ş sadece Türkiye’de iş yapan bir firma değildir. ASİS A.Ş uluslar arası bir firmadır. Yaptığımız çalışmalar içerisinde Suriye, Suudi Arabistan, Ürdün, Afrika ülkelerinden, Kenya, Uganda, Tanzanya, Mısır, ileriki günlerde Tunus ve Fas’a gideceğiz. Orta Doğu’da tekrar Kuveyt’te önemli bir devlet projesi yürütmekteyiz.
Bunun dışında Avrupa’da, Yunanistan’da, çalışmalarımız ve satışlarımız var. Gürcistan’da, Kosova’da, Bosna’da. Yani anlayacağınız üzere bir aynı zamanda Global bir firma olma yolunda ilerleyen bir şirketiz. Bunun yanı sıra şunu da belirtmek isterim ASİS otomasyon firması akaryakıt sektöründe %52’lik Pazar payıyla Türkiye’nin lider firmasıdır.
Türkiye’nin her yerindeki kamu kurumları, özel firmalar ve Türk Silahlı Kuvvetleri ile çalışmaktayız. Belediyelere bağlı otobüslerin akaryakıt ikmallerini yapan yapılar olsun, örnek İETT gibi (İstanbul Elektrik Tramvay ve Tünel İşletmeleri) Türkiye’nin en büyük toplu taşıma firması İETT’nin tüm akaryakıt otomasyon sistemlerini bir geliştirdik ve sunduk.”, şeklinde konuştu..
Haber :