Kdz. Ereğli kömürü ve demir çelik fabrikası ile bir ağırsanayi ilçesi/kenti.
Sanayileşme nüfus yoğunlaşmasına nerden oldu. 1960’lı yıllarda 6 bin olan ilçe nüfusu bugün 200 bine dayandı.
Sanayileşme kentin yeni bir sosyal düzene geçmesini sağlarken kente giren katmadeğerin de büyümesine ve ortalama gelir düzeyinin yükselmesine yolaçtı.
Bunun en basit göstergesi ilçedeki motorlu araç sayısının adeta patlama yapmasıdır. Bu da haliyle trafik sorunu yaratıyor. Çünkü Ereğli’nin özellikle kent merkezinin fiziki yapısı çok uzun yıllardır değişmedi.
Özellikle trafiğe açık ara yollar günün her saati araçlarla tıklım tıklım doluyor. Anacadde özellikle akşam saatlerinde trafik tıkanıklarına sahne oluyor.
bunda araç sayısının fazlalığının yanısıra motosiklet sayısındaki artış da etkili oluyor.
Bunun yanısıra otoparkların yetersiz kalması trafiğin daha da sıkışmasına yolaçıyor.
Araç sayısının yıl yıl yükselmesi trafik sorunun gelecek yıllarda daha da büyüyeceğine işaret ediyor.
İşin ilginci şu an için yapacak birşeyin olmaması ! Çünkü trafiğin rahatlaması için kamulaştırmalar ve istimlakleri de içeren geniş ölçekli yatırımlara ihtiyaç var. Bu sahil yolu için de geçerli.
Belediyenin yeni sahil yolu projesi ne yazık ki Bakanlığın ilgisini çekmedi. Oysa bu projenin hayata geçmesi halinde sahil daha işlevsel bir hale gelecekti. Görünen o ki Ereğli, 2025’te de sorunlu bir kent olma özelliğini koruyacak.
Mevcut koşullarda gitgide ağırlaşan trafik ve otopark sorunu nasıl çözülür, bu ilgililerin sorunu. Ama mutlaka çözülmesi gerekiyor.
Yeni Ufuk
Haber :